Meta titlurile și meta descrierea – impulsul SEO de care are nevoie site-ul tău

În acest articol voi prezenta două aspecte importante ale optimizării SEO ale site-ului tău. Respectând aceste indicații, te vei asigura de faptul că atunci când postezi un articol sau un produs, acesta va fi deja pregătit pentru a fi bine indexat de motoarele de căutare. Nu este nimic mai neplăcut decât să produci conținut de foarte bună calitate sau să deschizi un business online și nimeni să nu ajungă vreodată la ele.

Deși este nevoie să investești ceva timp, promovarea site-ului tău în Google este un efort care îți va oferi multe posibilități de dezvoltare atât ca antreprenor, cât și ca bloger.

Primul aspect esențial este meta titlul

Sună simplu, nu-i așa?

Ei bine, lucrurile nu sunt chiar așa cum par la prima vedere. Meta titlul este unul dintre cei mai importanți factori de ranking care țin de SEO on-page. Este important să acordăm o atenție sporită acestui tag HTML pentru a ne asigură de faptul că îl construim corect.

Iată ce ar trebui să ai în vedere atunci când construiești un meta titlu:

  • Asigură-te că scrii meta titluri pentru utilizatori, nu pentru motoarele de căutare. Experiența utilizatorilor este unul dintre cei mai importanți factori analizați de Google, iar aspectul oricărui demers SEO pe care îl facem trebuie să fie cât mai natural. Este important ca oamenii să se simtă atrași de titlul paginii în așa fel încât să intre pe site și, eventual, să distribuie conținutul.
  • Este recomandat să introduci în meta titlu elementele pe care motoarele de căutare le au în vedere. Așadar, așază la începutul acestuia principalul cuvânt cheie targetat pentru pagina respectivă.
  • În final, verifică dacă meta titlul paginii se încadrează în limita de 70 de caractere. Este recomandat să te încadrezi în această limită deoarece aceasta este modalitatea în care este afișat în pagina de rezultate Google.
  • Construiește meta titluri unice pentru fiecare pagină din site. Astfel, Google va înțelege că pe fiecare pagină se găsește conținut diferit și va alege să-l indexeze corespunzător.

Al doilea aspect esențial – meta descrierea

Meta descrierea nu este în mod specific un factor de ranking folosit de motoarele de căutare. Dar, așa cum spuneam și mai sus, optimizarea SEO nu este strict un aspect tehnic: trebuie să avem mereu în vedere experiența utilizatorilor. Meta descrierea are oarecum rolul unui anunț publicitar: va determina utilizatorii să acceseze site-ul tău. Deși nu afectează promovarea SEO în mod direct, îmbunătățirea ratei de click se va reflecta și în rankingul site-ului!

Iată câteva sfaturi pentru construirea de meta descrieri SEO friendly:

  • În primul rând, folosește cuvintele cheie targetate pentru pagina respectivă. Repetă cuvintele cheie din meta titlu într-o modalitate cât mai naturală, adică folosind cuvinte și formulări similare. Încearcă să formulezi în modalitatea în care conținutul tău este căutat pe Google.
  • Este recomandat să introduci un call-to-action în meta descriere. Folosește un limbaj care îi îndeamnă pe utilizatori într-o direcție atunci când accesează link-ul tău. O formulare de tipul „intră acum”, „află mai multe” vor stârni interes pentru că aduc în prim plan ideea că urmează să acceseze o informație importantă.
  • În final, lungimea meta descrierii nu ar trebui să depășească 320 de caractere. Ca în cazul titlului, depășind spațiul de afișare din pagina de rezultate Google, informația va fi afișată incomplet și nu va mai produce efectul urmărit către utilizatori.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *