Un proverb vechi suna cam asa: Spune-mi ce prieteni ai, ca sa iti spun cine esti ! Dupa acelasi principiu se „joaca” si in publicitate, numai ca in acest domeniu se folosesc cuvinte pompoase. Un brand se asociaza cu o persoana publica cu scopul precis de a castiga in planul perceptiei la nivelul unui anumit segment de public. In acest mod publicitarii se asteapta sa se intample ceea ce se numeste „transfer de imagine”. Atunci cand un nume „mare” devine „imaginea” unui brand important, atunci imaginea marcii respective se consolideaza pe piata in randul publicului tinta ( ex: BRD-Nadia, Hagi, Nastase, BMW-Casa regala )
Atunci cand avem un brand trebuie sa ne gandim foarte bine daca ne face bine sa ne asociem cu Sile Camataru cand ne numim „Provindet” si dam credite. Ce ar fi sa vina Sile si sa spuna:
Acum o facem legal, scapam de tribunal…va dam credite legal. In doar 24 de ore de la sms un agent pe un mertan alb va aduce banii acasa”.
Pentru brand nu ar fi bine, perceptia la nivelul simtului comun vizavi de camatari este una negativa. Brandul amintit isi construieste imaginea pe ideea ca ei sunt „prietenii” tai care iti dau banii.
Atunci cand ai magazin in Mall si te numesti „Leonardo” si iti asociezi imaginea cu Bianca Dragusanu si Daniela Crudu inseamna ca iti propui sa fi asociat cu oamenii care citesc Libertatea, se uita la Acces Direct si merg prin mall sa bea o cafea si sa spuna ca au iesit in oras. Inseamna ca publicul tau tinta este unul mediocru, inseamna ca tu ca brand nu aspiri sa iti depasesti conditia de magazin de cartier si te adresezi unui public cu 3 clase. Asocierea cu o persoana publica trebuie sa „te traga in sus” ca si imagine si nu sa iti dea in cap.