Atunci cand ma implic intr-un proiect imi place sa o fac cu toata reponsabilitatea si sa dau tot ce e mai bun din mine ca totul sa iasa „perfect”. Sunt atent la ce se intampla si vreau sa fie ok si imi asum rolul respectiv.
Ieri am fost la filmarea unei reclame pentru aplicatia 9695 – prin care se va promova parteneriatul pentru Romania cu o aplicatie internationala care te pune in legatura cu furnizorii de servicii de asistenta rutiera.
Implicarea in proiect
Insa nu despre aplicatie vroiam sa vorbesc, ci despre capacitatea de te implica intr-un proiect 100 % si de a-ti asuma rolul respectiv. Eu am fost unul dintre actorii din reclama si a trebuit sa joc rolul unui „corporatist” caruia i s-a stricat masina. Nu am fost nicio data corporatist si nu mi s-a stricat nicio data masina, insa am fost atent toata ziua la indicatiile regizorului (Florin Botea ) catre „actorii” ce au „jucat” inaintea mea si am bagat la cap. Am fost atent la tot ce le-a cerut: la stilul de fimare, la durata unui cadru, la atitudinea pe care vrea sa o surprinda in imagini, la stilul lui de a relationa cu actorii si echipa.
Cum a fost la filmari cu Florin Botea?
A fost o zi de filmare super relaxanta alaturi de colegi. In realizarea unei reclame si pana la urma a oricarei muncii este important sa iti faci ziua de filmare cat mai placuta. Florin Botea este fun, colorat in limbaj, insa te face sa te simti in largul tau si iti da indicatii pretioase despre ce trebuie sa faci si cum sa arate scena ta.
Cat dureaza filmarile pentru o reclama ?
Am ajuns pe platou la ora 10 dimineata si am inceput sa filmam la 12, iar eu am intrat la set la ora 18:00. Am avut ceva de asteptat, insa se putea si mai „rau”.
La filmari se sta mult, e de durata. Se repeta muult. Oamenii interactioneaza, au timp sa se cunoasca, se nasc prietenii si incep relatii de colaborare.
Cum se realizeaza o reclama ? Care sunt etapele ?
Realizarea unei reclame – fie ca vorbim de una difuzata in online, tv, radio sau print se desfasoara ( sau asa ar trebui ) dupa un anumit tipar.
Etapele realizarii reclamei
Poate unii dintre voi – atunci cand va uitati la tv si urmariti o reclama – nu aveti idee ce inseamna munca din spatele ei. Cat de multi oamenii sunt implicati pentru 20-30 de secunde cat dureaza un spot publicitar. In acest context m-am gandit sa va impartasesc din experienta mea si sa punctez – in mare – care sunt etapele realizarii reclamei.
Realizarea reclamei pleaca din dorinta clientului de a-si promova produsul.
Pasul I – Avem clientul ( firma care vrea sa isi faca reclama), Aceasta stabileste – in cadrul echipei interne de marketing- care sunt obiectivele reclamei, ce vor sa promoveze, care ar fi bugetul.
Pasul II – Clientul contacteaza o agentie de creatie publictara. Impreuna stabilesc obiectivele reclamei, cum vor sa arate, care ar fi bugetul.
Pasul III – Se contacteaza un regizor / casa de productie video care va pune in imagini conceptul agentiei. Regizorul alege impreuna cu clientul si agentia „actorii” care vor juca in reclma.Aici intervine si firma de casting care preselecteaza actorii.
Pasul IV -Difuzarea reclamei – Cum se realizeaza acest lucru ? Compania care a dorit realizarea unei reclame poate face difizarea cu ajutorul unei agentii care are „intelegeri” cu posturile tv/ firme de oudoor si poate cumpara un pachet sau poate negocia singura cu detinatorii spatiilor publicitare.
Cum joc intr-o reclama ?
Poate unii dintre voi si-au pus intrebarea daca puteti juca si voi intr-o reclama sau daca si copiii vostri pot sa apara la tv.
Se stie ca sunt copiii f frumosi se expresivi care ar putea interpreta perfect rolul intr-o reclama.
Cerinte la platou: In primul rand nu trebuie sa aveti emotii, e necesar sa va adaptati rolului cerut si sa vi-l asumati. Sa aveti rabdare sa trageti zeci de duble si sa stati peste 7-8 ore la platou, uneori chiar si 12 ore.
Ca sa joci intr-o reclama trebuie sa iei legatura cu o firma de casting ( New media CASTING , Mra, etc) si sa te inscrii in baza de date. Ei iti fac niste poze si atunci cand cred ca te potrivesti unui rol te contacteaza si te intreaba daca esti interesat 🙂