Un site fara strategie este un site inexistent

Multi oameni de afaceri aflati la inceput de drum isi pun pe lista „de facut” realizare magazin online / site de prezentarea dar si crearea unei pagini de facebook. Din pacate multi nu se documenteaza absolut deloc vis a vis de aceasta latura a afacerii si uita de o etapa extrem de importanta: promovarea online.

Promovare online, primul pas pentru a transformareaa unui site

Personal cunosc oameni care au investit cateva mii de lei intr-un magazin online, insa nu au investit mai nimic in promovare online si optimizarea seo a site-ului, astfel ca isi vand produsele tot prin alte modalitati…altele decat site-ul. In acest mod avem un site invizibil, un site care nu isi atinge scopul. Atata timp cat un site nu este gasit de nimeni, nu are o strategie seo, nu are pagini oganizate eficienta, avem un site doar de dragul de a avea un site. Aceasta modalitatea de lucru ii transforma pe multi afacerisiti in oameni sceptici vis a vis de eficienta unui site.

Realizare magazin online -in 4 pasi

Realizarea unui site trebuie privita la fel precum deschiderea unui magazin  fizic.

  • Prima data ai nevoie de un spatiu fizic unde sa existe magazinul. In cazul unui magazin online ai nevoie de un domeniu de internet si de gazduirea site-ului.
  • Pasul doi atunci cand vorbim de un magazin fizic ai nevoie de realizarea decorului, amenajarea magazinului. Pentru magazinul online asta se traduce in realizarea desigului site-ului, organizarea paginilor.
  • Pasul trei: Aducem marfa in magazin si o aranjam pe rafturi. La un mgazin online asta inseamna „incarcarea” produselor in site. Un proces care poate fi la fel de costisitor atunci cand vorbim de timpul necesar si etapele „arse” : prelucrare foto, editarea si realizarea descrierilor, optimizarea pozelor pentru motoarele de cautare.
  • Pasul patru: Dupa ce am deschis un magazin incepem promovarea lui – in mod normal, nu ? Realizam flyerele, facem o reclama in ziar, tv, in funcite de dimensiunea magazinului afacerii. Atunci cand vorbim de un magazin online aceasta promovare online trebuie sa insemne in primul rand colaborarea cu un specialist SEO, un consultant care sa ne ajunte sa implementam ideile noastre de promovare pe internet. Noi – in calitate de clienti- trebuie sa stim in mare pe ce cuvinte vrem sa fim gasiti sau care sunt produsele vedeta pe care ne dorim sa incepem promovarea in indexarea site-ului.

Din motivele enumerate anterior realizarea unui magazin online se aseamana foarte mult cu un magazin fizic, iar procesul de vanzare nu incepe de la sine. E nevoie de timp, rabdare, investitie.

Promovare online pe doua paliere

Aceasta investititie in promovare online se realizeaza eficient prin promovarea atat a brandului prin afisarea brandului, cresterea notoritatii, cat si prin o strategie seo eficenta. Ambele etape sunt interdependente si au scop comun: vanzarea.

Sursa Foto

Un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *