Fiecare consumator reactioneaza diferit la felul in care un brand comunica si raspunde diferit la tacticile de fidelizare utilizate. Chiar si cele mai mici modificari de brand pot avea efecte spectaculoase asupra perceptiei consumatorilor si afacerii tale, ceea ce dovedeste ca exista o legatura directa intre fidelizarea clientilor si rebranding.
Sa incepem cu exemplul unei companii cu identitate vizuala invechita, dar care este totusi apreciata de clientii fideli. E normal sa-ti doresti sa tii pasul cu schimbarile din piata. Inainte sa faci schimbari majore, gandeste-te cum vor reactiona clientii fideli la noua identitate.
Etape rebranding
Orice modificare trebuie sa tina cont de publicul tinta, dar daca vrei sa nu pierzi sentimentul de familiaritate, apeleaza la schimbari subtile. Clientii tai se vor bucura astfel de micile modificare de design si te vor asocia cu imaginea de brand actual si atractiv.
O alta situatie care dovedeste importanta branding-ului in fidelizarea clientilor este aspectul ieftin al produselor oferite. Esti convins de calitatea produselor tale, o poti demonstra cu documente, dar ceea ce iti lipseste de fapt este o forma de prezentare pe placul clientilor.
Un proiect de rebranding pentru design-ul ambalajelor vor schimba fata produselor tale. Vei avea mai multe sanse sa fidelizezi clientii daca oferi promisiunea unor produse ambalate la cel mai inalt nivel de calitate. Increderea consumatorilor in brand-ul tau va creste cu siguranta.
De cate ori nu ti s-a intamplat sa vezi o reclama care ti-a placut la nebunie, dar care nu te-a facut sa retii numele brand-ului? Probabil ca brand-ul acela e carismatic si distinctiv, insa clientii nu au inteles care e oferta ta. Ce e de facut? Schimbi brand-ul?
In nici un caz nu e nevoie de o masura atat de drastica. Daca brand-ul tau e bine facut, dar nu atrage clienti fideli, inseamna ca ai nevoie de imbunatatirea comunicarii cu publicul. Uneori e suficient sa schimbi doar sloganul. Gaseste o cale prin care consumatorii sa te asocieze cu anumite produse sau servicii.
Clientii devin fideli atunci cand au incredere in brand-ul tau, cand asociaza produsele tale cu solutia cea mai potrivita pentru nevoile lor si sunt convinsi ca alternativa oferita de tine e una de calitate. Metodele de fidelizare sunt foarte variate, insa cel mai important pentru o companie e sa gaseasca solutia prin care ambele parti au de castigat
Foto sursa