De multe ori atunci cand ne gandim la ambalaje din carton sau orice alta modalitate de ambalre a produselor noastre nu le acordam importanta cuvenita. Le tratam pe fuga si cautam cea mai ieftina metoda de ambalare. Ceea ce uitam de multe ori este ca oamenii „cupara” uneori ambalajul si nu produsul. Este prima noastra carte de vizita in relatia cu potentialul client. Este prima impresie de la prima intalnire.
Intalnire de afaceri in papuci si cu ambalaje din carton in geanta
Daca nu ai o eticheta buna sau un ambalaj care sa atraga atentia intr-un sens pozitiv este ca si cum te-ai duce la o intalnire de afacere in papuci si in slapi. Nu ai vrea ca oamenii sa te vada prost, un ? Atunci de ce ai trimite produsul tau in pielea goala la intalnirea cu clientul? Alege sa ii cumperi niste haine potrivite, fie ca vorbim de ambalaje din carton de calitate, avand un design adecvat sau un concept de prezentare inedit. Ambalajul, eticheta, brandul vind. Sunt cel mai bun agent de vanzari al tau, in contact permanent cu clientul tau.
Un ambalaj nou poate creste vanzarile…statistic vorbind
Alballact, firma care produce brandul de lapte Zuzu a decis la mijlocul anului 2014 sa faca o schimbare radicala in ceea ce priveste ambalajul laptelui ZUZU. Daca toata lumea ne vinde lapte in ambalaje de carton, ei au venit cu inovatia de a ne vinde lapte la bidon de plastic. In esenta nu avem de-a face cu invetare apei calde, insa aceasta miscare de marketin a facut ca brandul sa aiba o crestere de 14 % la suta a vanarilor.
Lansarea noului ambalaj a adus în perioada ianuarie – septembrie 2014 o creştere de 5% în volum şi 14% în valoare pentru Albalact pe segmentul laptelui proaspăt pasteurizat comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Albalact a decis să adopte noile ambalaje după o analiză a obiceiurilor de consum şi a dorinţelor consumatorilor. Designul întregii game a fost dezvoltat împreună cu producătorul austriac de ambalaje Greiner,Dezvoltarea proiectului a durat un an, iar investiţia iniţială s-a ridicat la 500.000 de euro.
Nici mai mult nici mai putin de juma` de milion de euroi, cum ar spune un bisnitzman de dambovita, ce nu intelege valoarea adaugata in timp produsului de un site realizat de o echipa de specialisti sau de o serie de ambalaje de carton superioare.
Cum crestem vanzarile cu ajutorul ambalajelor de carton, pet, sticla
Din cate am vazut in exemplul de mai sus nu este vorba de tipul de material folosit. Este vorba de designul ambalajului si de functionalitatea acestuia.
Designul ambalajului…
Este foarte important. De aceea acorda-i importanta. Gandeste-l cu atentia. Apeleaza la specialisti, cere pareri. Fii creativ, da „viata” ambalajului, nu-l impopotona. Dar in acelasi timp trebuie sa-ti atraga atentia din multitudinea de oferte.
Functionalitatea ambalajului..
Concepe-l in asa fel incat sa fie usor de deschis, de transportat, de pastrat pentru mai mult timp produsul dupa ce este desfacut. Spre exemplu eu cumpar „mai cu spor” branza rasa a unui anumit brand pentru ca are un sistem de inchidere a pungii dupa ce este deschis.
Sfatul atunci cand va alegeti ambalajele este sa nu le tratati superficial…chiar daca vinzi niste cuie, daca atragi atentia prin ambalaje din carton sau orice alta idee cu siguranta vei avea sansa sa vinzi mai bine.