De mici copiii viseaza o anumita meserie; unii adora TIR-urile, camioane Man imense ce strabat tara in lung si in lat. Alti pusti viseaza sa se faca politisti si sa „apere legea”. Recent am intalnit un copil extrem de simpatic ce visa sa se faca „curier” si sa transporte marfa in tara. Sunt vise de copil ce uneori se transforma in realitate, iar acele camioane man de jucarie se transforma in jucarii adevarate.
Camioane Man sau Mercedes atat de „lente” in Romania
Recent am vazut in Capitala demonstratii puternice sub sloganul „coruptia ucide„. Pentru unii poate fi doar un slgan, insa unele persoane au capacitatea de a intelege dincolo de cuvinte ce se intampla in lumea transportatorilor datorita coruptiei. Aceste camioane man, Mercedes-uri, TIR-uri intalnite in parcuri auto din intreaga lumea, in Romania „circula” extrem de incet. Transportatorii se plang de costurile mari de transport in tara noastra. De ce „merg” aceste camioane incet in Romania ? Pentru ca nu avem „drumuri”, pentru ca nu avem autostrazi, astfel „coruptia” ucide in fiecare an. Nu ucide doar „comertul” si economia in general, ci si oamenii. Zeci de oameni mor zilnic pe strazile patriei din cauza faptului ca aceste camioane man in loc sa circule pe autostrazi circula prin sate de tara. De aici si multiplele accidente in care sunt implicati carutasi. Coruptia ucide economia pentru ca o mare firma isi pune problema „pe hartie” de doua ori inainte sa investeasca in Moldova – acolo unde avem cel mai ridicat procent de somaj- Costul transportului cu Camioane Man ( TIR-uri – ) nu justifica investitia, chiar daca costul cu forta de munca este redus. Coruptia a ucis astfel atat posibilitatile pentru un trai mai bun al acelor oameni, a ucis economia care nu beneficiaza de investitii in tara noastra si a „ucis ” si transportatorii.
Personal nu inteleg de ce la noi in tara avem un cost atat de ridicat pentru un km de autostrada in comparatie cu alte tari din zona. Vorbesc in situatii asemanatoare de relief. Pentru ca si in aceasta situatie coruptia ucide.
Transportul in Romania; Terestru ( Camioane Man ) feroviar si maritim
Din punct de vedere teoretic tara noastra are o pozitie extrem de favorabila pentru investitori; oferim sansa transportului pe toate caile; terestru – camioane man , TiR-uri, curieri, etc ) Maritim – avem mai multe porturi, cat si feroviar. Din pacate toate aceste trei cai ( fara a pune la socoteala si transportul aerian ) nu sunt folosite eficient; Daca vorbim de transportul terestru vom constata ca reteaua de drumuri da mari batai de cap transportatorilor, camioanele man si nu numai – pierd cateva zile in plus pe teritoriul tarii noastre. Pretul la carburant include o taxa semnificativa ce se regaseste in pretul final la pompa, dar nu se regaseste in calitatea drumurilor. Transportul feroviar – prin CFR Marfa in special – a avut o evolutie negativa in ultimii ani . Reteaua s-a degradat constant, iar intrega societatea de transport CFR a fost macinta de rugina si coruptie. Si in acest caz coruptia a ucis. Transportul maritim cu nave ce apartin flotei romanesti a devenit si el o amintire. Si in acest caz coruptia a ucis. Chiar daca are multe dezavante transportul prin intermeiul camioanelor Man – tir-urilor- a ramas singura varianta viabila.