Vreau acum…ACUM – Gratificarea imediata

Fenomenul gratificării imediate are legatura cu educatia aceea de baza ce se formeaza incepand cu cele mai fragede varste; a astepta sa primesti pentru ceea ce ai facut, sa faci ceva pentru ceea ce primesti si sa ai parte de lucruri pe masura muncii tale.

De multe ori parintii spun astfel: „daca eu nu am avut, el NU trebuie – neaparat – sa munceasca ca sa vada cum este. Eu ii voi da tot ce nu am avut eu„.

Pe de-o parte este un instinct natural, firesc; sa iti doresti sa ii fie usor copilului tau. Sa fie fericit. Orice parinte normal la cap.

Vreau acum….. pe loc ! Gratificarea imediata

Dar de la ii oferi ce are nevoie pana la ii oferi imediat si neconditionat orice cere este o diferenta substantiala. In acel om se naste sentimentul ca nu trebuie sa faca prea multe pentru a obtine ceea ce isi doreste. Mai mult decat atat, trebuie sa obtina pe loc ceea ce isi doreste, in caz contrar acest lucru este o dovada a faptului ca nu este iubit. Existenta iubirii este legata de indeplinirea unor dorinte imediate.

A invata sa astepti este un proces care te ajuta pe termen lung in viata; Inveti sa iti faci planuri, sa iti stabilesti obiective mai complexe si sa intelegi ca proiectele mari nu se pot realiza pe loc. Daca pleci cu aceasta asteptare – ca totul trebuie sa se intample repede – vei fi mereu frustrat ca nu s-a intamplat.

La fel si daca vei creste cu ideea ca tu esti o persoana care merita ce este mai bun neconditionat, iti vei dori ca imediati dupa terminarea facultatii sa fi apreciat si angajat pe loc pe un post bun de manager de echipa si platit considerabil. Vei crede ca daca incepi procesul de a creste in cariera pas cu pas este sub nivelul tau si nu vei dori sa incepi. De aici si pana la a le cere celorlalti sa se miste repede, sa iti ofere servicii / produse imediat nu este decat un pas. Lipsa de empatie si lipsa capacitatii de a te pune in pielea celuilalt vine de multe ori dintr-o lipsa de educatie in acest sens si care se cumuleaza cu lipsa a experienteti de viata.

Postul de fata a pornit de la ideea ca sunt clienti care nu inteleg ca un proces de livrarea a unui colet – de exemplu- nu se poate intampla foarte repede daca nu este automatizat si mai ales daca vorbim despre un produs ce necesita personalizare.

Se spune ca munca cu omul este cea mai grea, in special interactiunea directa. Clientul capricios este de multe ori lipsit de empatie, intelegere si educatie. Educatie ce pleaca din copilarie si are legatura unoeri cu acest fenomen al gratificarii imediate. Foto: freepik.com

Un comentariu

  1. Ai spus o poveste frumoasa si informativa despre fenomenul gratificarii imediate si modul in care acest fenomen poate fi legat de educatie, si de modul in care cateva simtaminte de baza, precum empatia, pot diferentia relatiile oamenilor cu propriul lor succes. Apreciez acest discurs interesant si recomandam ca alti cititori sa-l citeasca!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *