Sunt manageri, oameni care raspund de “viata” unei companii, care au asteptari mari de la o reclama difuzata o singura data 😀 sau de doua ori. Au investit 3000 / 5000 / 7000 ron intr- o reclama si a doua luna fac “raportul”. Constata cu dezamagire ca vanzarile nu au crescut cu o suma direct proprtionala cu investitia in reclama. Cand spun “reclama” ma refer la orice forma a ei – tv, online, radio, presa scrisa. Raportat la eficienta unei reclame, ordinea mentionata anterior ramane valabila si pentru masurarea efectelor pozitive.
Atunci cand nu ai bani de o campanie sustinuta….fii cu bagare de seama
Cunosc doua cazuri concrete de oameni care au investit intr-o reclama TV si la “final” au fost cumplit de dezamagiti. Tv-ul atinge multi oameni, insa difuzarea o data – de doua ori a unei reclame este aproape de 0.
Este necesar ca un mesaj de marketing sa patruda in minte lor ( clientilor ) de noua ori pentru a trece de la starea de apatie totala la dorinta de a cumpara ( daca eu nevoie de produsul / serviciul tau – completez eu )
Daca nu ai bani de reclama TV, nu o face
Daca tu ai cateva mii de lei buget, stai in banca ta in ceea ce priveste difuzarea unui spot tv. Orienteaza-te catre alceva: reclama online, flyere, etc Modalitati de reclama cu care poti atinge un numar relativ mare de oameni, cheltuind un buget relative redus.
Cum isi face reclama in Cora un salon de cosmetica
Aceasta modalitate de a face reclama intr-un supermarket este elocventa pentru nivelul la care este “dusa” publicitatea in unele cazuri; facuta pe genunchi, de oameni care spun:
Nu conteaza ca scriem cu pixul pe o coala A2 oferta sau facem un afis ( platim un grafician, facem un concept )….clientul va cumpara daca oferta e buna 😀
Fals. Din pacate e greu sa lucrezi cu oameni care au aceasta gandire si este destul de greu sa le explici faptul ca expunerea unei reclame de doua – trei ori nu poate avea efecte magice. Reclama este un proces care se desfasoara pas cu pas si construirea unui brand deasemenea.