Personal sunt „speriat” intr-o oarecare masura de evolutia tehnologica a ultimilor ani si asta pentru ca imi e teama ca in urmatorii 20 de ani telefonul nostru va fi mai destept decat noi. Daca in urma cu 30 de ani oamenii erau nevoiti sa acumuleze o cantitate „x”de informatie / sa invete, peste doar 15 ani cantitatea de informatie care ne „invada”viata se dublase. Este un proces firesc, tocmai de aceea a fost scrisa teoria conform careia fiecare dintre noi trebuie sa ne specializam intr-un domeniu distinct, pt a face fata acestei evolutii si cantitatii mari de informatie.
Spre exemplu caculatoarele:
IBM lanseaza un PC performant: IBM PC-XT, cu hard-disc de 10 Mo incorporat (1983) (sursa ) iar astazi telefoanele au spatiu de 32 de gb spre ex iPhone
Problema se pune in momentul in care cunostintele necesare pentru desfasurarea unor activitatii comune ne vor depasi, totul in contextul in care ne lasam creierul sa leneveasca si il „ajutam” cu tot felul de functii si aplicatii din telefon. Noi ne vom folosi tot mai putin creierul si vom deveni tot mai prosti pe masura ce aparatele vor indeplini aceste functii. Toate aceste aspecte se vad inca din scoala de acum. Sistemul nostru de invatamant este locul propice pentru aceasta stare de fapt: e locul unde in loc sa gandim „pe viu”sa generam idei in clasa ..elevii sunt pusi sa aduca referate ( de pe net ) . Tocmai de accea pe cautarea relatia om natura imi vin cativa vizitatori unici pe zi. Elevii cauta acest subiect de scoala extrm de simplu pe net in loc sa il gandeasca singuri.
Pentru elevii ce cautra relatia om natura
De multe ori folosirea excesiva a telefoanelor mobile inteligente, a internetului, a rezumatelor, a referatelor online, a calculatoarelor, ne fac sa stam tot mai departe de biblioteca si sa consideram ca folosirea noilor tehnologii ne usureaza viata. Dintr-un punct de vedere asa este; ne miscam mai repede, avem acces la internet oriunde. Pe de alta parte vine si cu un dezavantaj; telefonul in viitor va ajunge sa fie mai destept decat noi, daca noi elevii refuzam sa gandim siguri; sa citim o carte, sa invatam sa redactam un text, sa argumentam un punct de vedere. Telefonul / pc-ul ne ofera informatii „de –a gata” ce sunt gandite de altii. Intrebare mea pentru tine: tu poti sa gandesti singur ?
[…] telefonul in viitor va ajunge sa fie mai destept decat noi, daca noi elevii refuzam sa gandim siguri; sa citim o carte, sa invatam sa redactam un text, sa argumentam un punct de vedere. Telefonul / pc-ul ne ofera informatii „de –a gata” ce sunt gandite de altii. Intrebare mea pentru tine: tu poti sa gandesti singur ..( citeste mai departe ) […]
Asta intradevar este o problema pentru generatia tanara, dar si pentru urmatoarea generatie.
Este foarte interesant si incredibil din punct de vedere tehnologic ce s-a intamplat in ultimii 100 de ani, sa nu mai zic ce a fost acum 20 de ani. Urmatorii 100 de ani for si si mai puternic dezvoltati din punct de vedere tehnologic si sper eu, oamenirea sa-si dea seama ca aceste tehnologii trebuie sa ne ajute in evolutia noastra ca om, nu sa ne upgradam pana si personalitatea sau gandirea noastra.
Nu trebuie sa devenim mai puturosi ca stim tot la un click sau un tap distanta, trebuie sa fim singuri in stare sa supravietuim si fara ele in caz de catastrofa, gen!
Din pacate o sa fie greu sa gandim o problema decat sa dam click pe telefon. E ca si cum iti e f foame, vrei sa sa slabesti si ai de ales intre o salata si o friptura. Sau e ca si cum alegi; te duci cu amicii la joaca si te „inspiri” de pe net sau stai si faci tu eseul cateva ore 😀 aceasta o sa fie o problema a viitorului care ii va transforma pe oameni in „robotei umani” care stiu sa faca de la x la y si in rest sunt prosti rau; universul lor de cunostinte , intelegere, dorinta de invatare va fi tot mai mic 🙁