Zi de zi suntem asaltati de reclama, plecand de la pixuri personalizate , pe care le primim ca obiecte promotionale pana la marile bannere publicitare de pe blocuri sau la reclama tv- atat de agresiva. Se spune totusi ca nimic nu este atat de eficient ca o reclama tv, nici calendarele personalizate pe care le primim moca, sau pixuri personalizate si nici macar flyerele pe care le primim la metrou. In mod cert fiecare dintre aceste modalitati de publicitate au un anumit pret; pixurile costa 2 lei bucata, pe cand un spot tv poate costa chiar si cateva mii de euro / difuzare la un post tv important in prime time.
Intrebarea se pune Cum investim bugetul de publicitate intr-un mod eficient ? Cum alocam banii ? Nu de alta, dar o firma care nu isi face publicitate si asteapta doar sa vina clienti din „gura-n gura” este o firma care nu isi doreste sau nu are capacitatea logistica / dorinta de dezvoltare 😀
Reclama eficienta
In mod cert trebuie sa tinem cont ca trebuie sa acordam sansa unor oameni care se princep intr-un domeniu sa ne arate ce stiu sa faca. Fie ca vine vorba de angajarea unui om in firma sau externalizarea catre o firma de profil. Am vazut firme romanesti pentru care reclama este trecuta la „si altele” si se intreaba intr-un moment De ce bugetul investit in agende personalizate, calendare sau pixuri personalizate nu se traduce prin mai multi clienti. Fie ca ne place sau nu, trebuie sa ne adaptam mesajul la publicul nostru; Daca avem o firma de marochinarie care produce genti de trei zeci de ani, trebuie neaparat sa ne adaptam la publicul nostru si sa ne intrebam :
- Din cine este format majoritatea publicului nostru ?
- Ce venituri are el ?
- Prin ce canale de comunicare putem ajunge la el intr-un mod eficient. Raport investitie / vizibilitate ?
Fii creativ 🙂
Sau lasa pe cineva sa o faca in locul tau si sa puna pe acele pixuri personalizate un mesaj publicitar care sa prinda. Daca ai un public tanar este neaparat nevoie sa „vorbesti” pe limba lui. Ai nevoie de oameni tineri care sa transmita mesajul tau. Avand in vedere multimea de mesaje pe care primim zi de zi, fie ca vorbim de pixuri personalizate sau de alte obiecte, creierul nostru dezvolta un mecanism de aparare prin care evita reclamele. Un fel de Adblock al mintii. Pur si simplu oamenii devin imuni la mesajul publicitar, mesaj care ii inunda campul vizual in fiecare zi. Cu toate ca e usor de spus, fii creativ si realizeaza un slogan creativ pe care sa il punem pe materialele personalizate, acest deziderat nu este atat de usor de atins. Din pacate, de cele mai multe ori mesajul creativ se bate cap in cap cu oamenii care activeaza de multi ani intr-o industrie, acestia au o anumita reticienta la tot ce este altfel 😉
Pe mine ma castiga cei care imi ofera materiale publicitare de buna calitate si cu mesaje creative, fie ca vorbim de pixuri personalizate, autocolante sau pur si simplu flyere. Daca un flyer este bine facut il examinez cu atentie, chiar daca nu am nevoie de serviciul respectiv.