Un brand inseamna mai mult decat un „nume” ales de o echipa de publicitari/ de o mana de oameni care au dorit sa-si faca o firma. Un brand se construieste in timp si este rezultatul multiplelor actiuni pe care le faci atat in plac comercial cat si in domeniile cunoscute generic ; PR sau publicitate. Atunci cand spun in plan comercial ma refer la faptul ca depinde doar de tine si de calitatea serviciilor oferite daca brandul tau are sau nu valoare..sau mai bine spus daca vrei sa ii dai valoare sau nu.
Un magazin sau un site se realizeaza relativ usor, un brand se construieste in timp. Este precum o casa, se construieste caramida cu caramida.
In mod cert degeaba investesti sa faci evenimente magnifice in magazinul tau, promotii, aranjamente de vitrine, etc…daca toate acestea nu sunt cunoscute de publicul tau. Toate aceste lucruri se leaga intre ele; intai ai ideea ( ce vrei sa faci ), o pui in practica, o promovezi ( pentru a atrage oameni la eveniment ) dupa care vin actiunile de PR prin care afla mult mai multi oameni decat puteau fi prezenti despre ce ai facut.
Cupoanele de promotii. Succes ori BA?
Acest fenomen al cupoanelor de reduceri a prins foarte bine de cativa ani, insa de o buna bucata de vreme succesul lor a inceput sa scada.
De ce ? Simplu, firmele care faceau reduceri prin intermediul acestor cupoane nu au inteles ca ei isi fac publicitate in acest fel si au oferit servicii de proasta calitate clientilor. Acestia s-au simtit pacaliti de doua ori: si de sistemul de cupoane si de magazin. Cine a avut de pierdut ? Toata lumea. Magazinul care a bagat banii in aceasta campanie pentru ca in loc sa atraga mai multi clienti prin promovarea serviciilor si-a atras o imagine negativa iar sistemul de cupoane a pierdut la nivelul perceptiei celor care au primit servicii proaste 😀
Un exemplu de Asa da– cum se construiete un brand
In urma cu 6-7 ani auzisem vag de MiniPrix, insa intr-un context anume am oferit niste premii / sponsorizari din partea lor tinerilor ce participau la o emisiune la IF tv ( post tv din ilfov ). Am aflat de magazin, am mers, mi-a placut conceptul si am devenit un client. Ei au facut zeci de concursuri / au oferit premii la tv/ online si s-au promovat prin acest sistem in detrimentul spoturilor publicitare care sunt extrem de scumpe. In timp prin acest mecansim mii de oameni au afalt de brandul lor si de conceptul lor. Cine a avut de castigat ? Toata lumea. Eu si-au facut publicitate oferind premii, emisiunile au avut concursuri si publicul ( potential client ) s-a bucurat ca a primit ceva moca si s-a concretizat intr-o imagine pozitiva pentru magazin.
Efectele publicitatii ? Repede..acum, ieri
Multi dintre cei care vor sa-si faca publicitate au impresia ca un brand se construieste ca urmare a difuzarii de 10-100 de ori a unui spot pe tv 😀 gresit. Un brand se construieste in raport cu serviciile oferite care trebuie sa fie in concordanta cu imaginea promovata. Degeaba spui in spot ca tu esti cel mai bun, livrezi intr-o zi..daca toate acestea nu sunt in concordanta cu realitatea.
Un brand se construieste in timp si reprezinta imbinarea dintre calitatea produselor /serviciilor cu strategia de publicitate si PR .
sursa foto: blog.quicktapsurvey.com
dap. ai mare dreptate, un brand inseamna TOT: servicii/produse + promovare cand trebuie si unde trebuie…ma rog, aici e mult mai mult de zis ca promovarea se refera la publicitate sub orice forma, chiar si cadourile corporate sunt tot o forma de promovare… apoi inseamna oameni, business, creativitate si toate astea de CALITATE. atunci clientul te-a castigat, asa cum tu, ca brand ai castigat clientul si iti ramane doar sa te mentii in top
[…] calitative, ci la construirea unui brand. Despre cat de greu sa construieste un brand pe piata am mai scris pe blog, chiar daca intr-o maniera simplista, am reusit sa ating cateva puncte despre acest […]
[…] mai scris despre constuirea unui brand si cu alta ocazie […]