Unde reclamam spamul ?

Sunt convins ca si voi, la fel ca si mine sunteti enervati zi de zi de acele mailuri nesolicitate, denumite generic Spam.

spam
spam

Eu primesc tot feluri de mailuri, chiar de la anumite firme care fac e-mail marketing – cica- dar de fapt se ocupa in mod oficial de un spam mascat. Mi-am pus si eu intrebarea unde pot sa reclam astfel de oameni si m-am interesat.  Este vorba de Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Telecomunicaţiilor şi Tehonologiei Informaţiilor , iar amenda pe care o risca „omul” e de  1.000 RON. Din pacate noi reclamam prea rar si ei nu prea fac nimic, iar acest oameni care castiga din publicitatea de acest gen isi vad linistiti de treaba.

Copiez de pe site-ul lor 

Documente necesare privind comunicările electronice nesolicitate

Orice persoană interesată, care se consideră prejudiciată prin conţinutul comunicărilor comerciale nesolicitate, poate depune o plângere sau sesizare în formă scrisă, datată şi semnată în mod obligatoriu, cu arătarea motivelor pe care se întemeiaza.
Notă:
1.    Cererea va conţine comunicarea comercială nesolicitată însoţită de „full-header„.
       Termenul de „full-header” reprezintă ansamblul de informaţii regăsite în mesajul electronic referitoare la expeditor, destinatar, serverele de e-mail etc., altele decât cele din conţinutul efectiv al comunicării. Aceste informaţii sunt necesare în vederea identificării exacte a sursei comunicărilor comerciale nesolicitate.
2.    Conform art. 16 alin (4) din Legea 365 din 7 iunie 2002 privind comerţul electronic, plângerea nu poate fi înaintată dacă o cerere în justiţie, având acelaşi obiect şi aceleaşi părţi, a fost anterior introdusă.
3.      Conform art. 7 alin. (3) din Normele metodologice din 20 noiembrie 2002 pentru aplicarea Legii 365 din 7 iunie 2002 privind comerţul electronic, consimţământul comunicat printr-un mesaj transmis prin poşta electronică este valabil exprimat dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:
a) este expediat din cutia poştală în care destinatarul doreşte să primească comunicările comerciale;
b) subiectul mesajului este format din concatenarea textului „ACCEPT COMUNICĂRI COMERCIALE DIN PARTEA”, scris cu majuscule, şi numele sau denumirea persoanei în numele căreia se vor transmite comunicările comerciale.
4.      Conform art. 8 alin. (1) şi (2) din Normele metodologice din 20 noiembrie 2002 pentru aplicarea Legii 365 din 7 iunie 2002 privind comerţul electronic, subiectul mesajelor transmise prin poşta electronică, care constituie comunicări comerciale, trebuie să înceapă cu cuvântul „PUBLICITATE” scris cu majuscule. Comunicările comerciale trebuie să cuprindă cel puţin următoarele informaţii referitoare la persoana în numele căreia sunt făcute:
a) numele sau denumirea completă;
b) codul numeric personal sau codul unic de înregistrare, după caz;
c) domiciliul sau sediul;
d) numerele de telefon şi fax;
e) adresa de poştă electronică.
5.      Conform art. 9 alin. (1), (2), (3) şi (4) din Normele metodologice din 20 noiembrie 2002 pentru aplicarea Legii 365 din 7 iunie 2002 privind comerţul electronic, destinatarul comunicărilor comerciale are dreptul de a-şi revoca consimţământul de a primi asemenea comunicări prin simpla notificare a furnizorului. Furnizorul are obligaţia de a implementa o procedură gratuită, accesibilă inclusiv prin mijloace electronice, prin care destinatarul să poată să îşi revoce consimţământul. Revocarea consimţământului prin mijloace electronice trebuie să-şi producă efectele în cel mult 48 de ore de la iniţierea procedurii. Furnizorul trebuie să facă publică procedura de revocare a consimţământului pe pagina proprie de Internet şi în cadrul mesajelor care conţin comunicări comerciale. foto sursa

RelatedPost

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *