Opinia mea vizavi de campania H&M 2013 – Din nou la scoala

Spun de la inceput, nu de alta dar sa nu ma intelegeti gresit: imi place H&M 🙂 h&m inapoi la scoala copertaProduse, magazin, preturi ( unele decente). Dar nu imi place conceptul lor vizavi de promovarea produselor prin intermediul unor seturi de imagini realizate „peste hotare” si imprastiate peste tot in lume. Pe principiul: daca tot avem aceleasi produse peste tot, le dam si aceleasi imagini 😀

Nu „pozez” in specialist al publicitatii…dar imi exprim o opinie. Chiar daca mondializarea ne face „pe toti la fel”…eu nu percep o legatura „sanatoasa” intre imaginea brandului si publicul tinta din Romania prin acest set de imagini. Totul pare „artificial”, fara legatura cu noi, cu Romania, cu scoala romaneasca si cu tinerii de aici. Aceste imagini par genul la 5 dolari, cumparate „de pe net”. Sunt lipsite de autentic. Poate o sa spuneti ca brandul a vrut ca tinerii romani/ copiii sa aiba sentimentul ca se imbraca „ca cei de afara”, ca negri, ca asiaticii…. 😀 nu de alta, dar oricum nu suntem noi prea mandri de origini.

De ce mai facem reclama „made in Romania” ?

Daca tot mergem pe acest principiul cu „poze la gramada” si spoturi „traduse” …intrebarea se pune:

„De ce mai fac marile branduri (care s-au lipit pe la noi ) spoturi originale cu agentiile din Romania ? Raspunsul e simplu: publicitarii romani cunosc publicul de aici si i se adreseaza intr-o limba pe care acesta o intelege. De ce spoturile de la 23 sunt tari ? pentru ca sunt autentice, sunt romanesti.

Nu spun ca printul sau spotul video sunt doua produse publicitare proaste, nici n-au cum, tinand cont de faptul ca sunt produse pentru un brand international. Spun doar ca reclama tv -cel putin- trece pe langa tine …si atat. Nu are nicio sansa sa te atraga cu adevarat, sa te faca sa te opresti din activitatea ta cotidiana si sa o urmaresti. Nu iese din tipar..e doar o reclama si atat. Personal ma indoiesc ca H&M isi doreste sa plateasca mii de euro pe un spot / difuzare care nu are efect asupra publicului tinta.

Intrebare: Cum ar fi  fost sa avem un spot tv haios, prods in Romania cu actori romani, cu replici, cu impact ..cu mesaj . Un spot care sa faca „valuri”…si sa genereze discutii de genul :

Ai vazut spotul H&M?

Ce tare” …sau tinerii sa foloseasca replici din spot.

Acela e un spot „de impact”..restul sunt doar spoturi …ok.

Intrebarea se pune: Un brand  mare isi permite sa fie doar ok ? ..sau trebuie sa aiba impact cu adevarat asupra publicului ?

UniCredit Tiriac Bank – Credit Express Campaign

Nutline Verde la Cu Flori

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *