Familia in spoturile publicitare- Intre Cine esti si Ce vrei sa fi ? Daca ai cu ce

Programele TV reprezinta, pentru majoritatea romanilor principala metoda de petrecere a timpului liber si in acelasi timp cea mai putin costisitoare. doroftei rclamaCei mai multi dintre romani, peste 90%, opteaza ca dupa o zi de munca sau de studiu sa petreaca timpul ramas liber in fata televizorului. Cei mai pasionati in a-si umple timpul cu aceasta activitate sunt tinerii cu varste intre 15-34 ani, necasatoriti, cu venitul pe gospodarie mai mare de 2 000 de lei in a caror responsabilitate nu intra treburile gospodaresti. (Informatiile provin din GfK Omnibus, studiu realizat lunar, si sunt reprezentative pentru populatia Romaniei in varsta de 15 ani si peste. Esantionul este format din 1098 persoane din zona urbana si rurala iar culegerea datelor a fost realizata in perioada 02-20 iunie 2009.)

In ziua de azi foarte multi declara ca prin mass-media doresc sa evadeze din problemele zilnice, astfel in randul specialistilor s-a conturat conceptul evaziune. Cum publicitatea tv este un gen de productie mass media destinata vizionarii de catre telespectatorii posturilor de televiziune, putem afirma fara doar si poate ca una dintre functiile ecesteia este aceea de evaziune, „deturnarea receptorilor diferitelor tipuri media de la lumea reala in profitul imaginarului, medile oferind stereotipuri care favorizeaza idealizarea realitatii.(Dorin Popa- Comunicare si Publicitate, tritonic bucuresti 2005)

Acest rol al productillor media-de evadare- a fost foarte bine inteles de publicitari si a inceput sa fie exploatat din plin. Observam in urma demersuluui de studiere a spoturilor prezente pe piata romaneasca de publicitate in care personaje principape erau membrii unei familii ca produsele carora li se facea reclama erau reprezentate in proportie majoritara de produse alimentare. De unde putem concluziona faptul ca publicul tinta al acestor produse nu este unul bine segmentat, adresandu-se tuturor membrilor familiei.

* Text extras din lucrarea Imaginea familiei in Publicitate intre stereotip si ideal ( scrisa de subsemnatul) si prezentata in cadrul SNSPA

Danette – Razvan Lucescu & Familia
Agentia de publicitate: Y&R / Team adv
Copywriter: Gina Paslaru
Art Director: Crina Athanasiu

27.04.2009 | Miruna Atomei
Danette – Razvan Lucescu & Familia

Conceptul publicitarilor

Despre lucrare:
Cea mai noua campanie pentru Danette ii are ca protagonisti pe membrii familiei Lucescu si este o versiune locala a campaniei internationale in care apar diverse celebritati impreuna cu familiile lor. Daca in Italia protagonistii spoturilor pentru Danette sunt membrii familiei fotbalistului Ciro Ferrara, in Romania Danone a ales sa lucreze cu Razvan Lucescu. Acesta este perceput de catre publicul local, conform reprezentantilor Y&R/ Team Advertising, ca o persoana relativ sobra. Noua campanie Danette aduce o schimbare de pozitionare a comunicarii de la “French heritage” la “mischevious fun & sharing – Budinca Danette este atât de buna încât creeaza complicitate intre membrii familiei, iar adultii se comporta ca niste copii”. sursa

Interpretarea mea:

O familie  in care armonia, intelegerea si surprizele placute fac parte din viata cotidiana. Sotul iubitor alaturi de copii ii pregatesc o supriza mamei. Este o imagine pe care orice femeie si-ar dori-o de la familia ei. Prezenta in cadrul  acestui spot a unor vedete ofera un plus de credibilitate mesajului publicitat, iar familia Lucescu poate reprezenta un model din puct de vedere al relationarii dintre membri acesteia.  Cu totii putem sa oferim o surpriza celor dragi cumparand Danette. Viata de familie poate fi si altfel; fara incrancenare, certuri, lipsuri, pare ca ne transmite acest spot. Este decupat dintr-o lume in care tot ce ne trebuie ca sa ne „jucam” alaturi de familie este produsul in cauza. Observam faptul ca mesajul de tipul:”Cumparati produsul nostru” a fost lasat in urma de publicitari, lasand loc deciziei individuale de cumparare, iar acest mesaj a fost transpus prin elemente mult mai subtile. C. Hopkins spunea” Concenteaza-te pe ei –publicul tinta- si incearca sa atingi coarda sensibila a lor”. Coarada sensibilia  a publicului este atinsa in acet spot prin atmosfera de poveste, in care copii si tatal se joaca pregatind o surpriza, o imagine la care aspira privind reclama orice mama, la nivel inconstient.

sursa foto: Click

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *