Diferenta dintre Newsletter si Spam

Primesc pe mail de ceva timp un spam de la o firma care imi promite ca ofera: „Traininguri de Vanzari, Comunicare, Marketing si Vanzari, creatie si implementare campanii de marketing si vanzari.Comunicare, Marketing si Vanzari, creatie”.Diferenta dintre Newsletter si Spam

Se presupune ca oamenii de acolo sunt specialisti in Marketing si Vanzari. Din pacate singura modalitate cunoscuta de ei prin care vor sa isi atraga clienti este ca faca spam.  Cu tot respectul pentru afacerea oamenilor, pentru munca depusa, insa este ceva este conceptual gresit in modalitatea de abordare. Daca esti profesor in marketing online dar tu te cobori la nivelul in care faci spam si pretinzi ca e Newsletter, permite-mi sa nu am incredere in serviciile oferite de tine. Poate „va tine” la cei care nu au nimic in comun cu online-ul, cu marketing-ul online sau la cei care nu inteleg aceste concepte si nu stiu ce prevede legea atunci cand trimiti un astfel de mail.

Diferenta dintre Newsletter si Spam

Cum as putea eu sa am incredere in serviciile oferite de o astfel de firma ? In contextul in care exista o lege care reglementeaza clar ce este spam-ul si ce face ca un mail sa fie newsletter si nu spam.

Ce este Newsletter-ul ? 

  • In primul rand ca sa facem diferenta clara intre  Newsletter si Spam trebuie sa spunem ca primul reprezinta un mail solicitat. O abonare la informari periodice  din partea unei companii. De exemplu, eu sunt abonat la emag si la Netflix. Nu ma deranjeaza ca primesc Newsletter din partea lor. De ce ? Pentru ca eu am facut acest „abonament” . Vreau sa primesc informatii via email la ei.
  • Un newsletter contine numele meu. Pentru ca eu m-am abonat si acesta trebuie introdus in fiecare email trimis catre mine.
  • Un newsletter contine o modalitate eficienta de dezabonare. De ex: Daca nu mai doresti sa primesti acest newsletter, te rugam sa te dezabonezi.  Politica de confidentialitate | Contact | ANPC 

Ce este Spam-ul ?

Spamul este un mail nesolicitat. Anumite firme vor sa isi creasca vanzarile prin expedierea a sute de mii de mailuri cu oferte catre „n” persoane fizice /  juridice. Pe principiu : „Aruncam navodul sa vedem ce prindem”.

Aceasta tehnica denota disperare, lipsa de fonduri pentru campanii de marketing/ publicitate corecte si …incalcarea unor legi. GDPR-ul nu este prieten cu aceasta tehnica numita spam.

Spamul nu contine numele celui care primeste emailul. Din simplul motiv ca „robotii” ce aduna aceste adrese de email nu au cum sa asocieze si un nume cu respectiva adresa de email.

O alta tehnica prin care se aduna adrese de email este prin complicitatea angajatilor de la anumite institutii de stat care vand pe sub mana baza de date cu adrese de email. Mai mult decat atat unele institutii vand chiar „legal” aceste adrese de mail ( sau o faceau pana la aparitia GDPR-ULUI)

Spam-ul s-a mai rarit in ultimul timp, iar cei care apeleaza la aceasta tehnica sunt fie mult prea disperati in cautarea clientilor / isi desfasoara activitata la limita legii sau in zona gri a internetului si nu le pasa daca isi distrug numele site-ului / renumele….nu de alta, dar nu au ce sa „apare”.

 

Related Post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *