Cum vor fi cheliti dinozaurii de tinerii inteligenti

Dupa alegerile prezidentiale din acest an dinozaurii de partid au inteles ca tinerii “pot fi cumparati” pe #facebook. Pe internet se intampla ceva …tinerii “fani” de partid pot fi numarati cu ajutorul “like”-urilor…Cu cat avem mai multe like-uri cu atat avem mai multe sanse sa castigam alegerile. fals
La modul simplist lucrurile le pot fi traduse pentru dinozauri asa:

“Daca cineva ne-a dat <LIKE > inseamna ca <Ne place> iar daca ne place ne voteaza.

Partea proasta pentru ei este ca pe #facebook, in online si cu tinerii nu e la fel de simplu precum la tara, cu oamenii simpli ce pot fi “cumparati “ cu 30 -50 de lei, mecansimul cunoscut sub numele de “morisca “ functioneaza pentru cei mai #versati politicieni din mediul politic.In online, NU.

facebook

Cum sta treaba pe facebook dragi dinozauri ?

Aici “like”-urile pot fi cumparate, insa nu asigura nici pe departe prezenta la vot. Acesti fani pot fi din Romania sau din alta tara. Unii ( oameni de afaceri ) au construit milioane de conturi fictive de unde se da “like” pe banda automata…si ma indoiesc ca unul din china va veni sa te voteze. De fapt treaba lui e sa dea like si atat.

In online lucrurile sunt mult mai imprevizibile decat in mediul “clasic”. Oamenii dau “like” pe bune pe facebook daca simt…orice este cumparat nu face doi bani. Facebook-ul nu face minuni, este doar un instrument dintr-un intreg….nu exista un “partid facebook”…nu exista oamenii de pe facebook care cred in “ceva”…toti in ceva. Sunt oameni din medii diferite care s-au identificat cu ceva. Idealuri, substanta…povestea este precum cea cu forma fara fond. Daca o miscare de pe facebook nu are un fond autentic si este ceva „artificial” atunci „bula de sapun” se va sparge si nu va avea efectul scontat.
In acest sens consultantii social media ii vor scutura de bani pe dinozauri. Le vor vorbi in termini pe care nu ii cunosc si nu ii inteleg si le vor lua banii. Bravo lor 😉

Atunci cand se formeaza bulgarele…

Aceste alegeri ne-au aratat ca atunci cand se porneste “bulgarele” sau “valul schimbarii” nimic nu ii mai poate sta in cale. Are legatura cu sociologia, oamenii nu vor sa faca parte din minoritate…astfel ca atunci cand observa ca incepe sa se contureze o opinie dezirabila pentru tot mai multi oameni, incep sa-si puna intrebari de genul: In ce barca vreau sa fiu ? De cele mai multe ori aceste mecanisme se petrec la nivel inconstient. Oamenii aleg sa fie in barca castigatoare…

sursa foto: www.ibtimes.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *