Creativitatea, un element inedit la nivelul activitatiilor scolare

Creativitatea consider ca este deosebit de importantă în evoluţia generală a individului şi societăţii contemporane, in conditiile in care aceasta ne solicita in permanenta capacitatea de adaptare la situatii problematice, iar schimbarea frecventa a locului de munca nemaifiind un element de noutate.

Tocmai din acest motiv considera ca adolescentilor ar trebui sa le fie dezvoltate aceste aptitudini adaptative, in prima faza prin aceste exercitii creative si de interactiune.
Creativitatea este influenţată de o serie de factori. În acest sens putem exemplifica :
• Factorii ereditari, care influenţează nivelul creativităţii
• Nivelul de pregătire
• Gândirea divergentă sau convergentăcreativitate
• Factorii sociali
• Motivaţia
• Condiţiile educative
Ca în orice activitate, pot să apara şi blocaje, datorate condiţiilor de mediu, emoţiilor, metodei folosite,etc.

Atmosfera relaxata si mediul placut, conditii ce favorizeaza cresterea creativitatii

In foarte multe domenii se cauta oameni creativi, relaxati..insa acesti oameni tineri sunt de multe ori „produsul” unui complex de factori care ii ajuta in dezvoltarea personalitatii.

Dupa ce ai angajat un om creativ trebuie sa ai in vedere o serie de aspecte care contribuie la mentinerea unui nivel inalt al creativitatii:

Alegerea unui ambient corespunzător şi a unei atmosfere destinse de lucru, creează un tot care duce la o gândire inovatoare, propuneri îndrăzneţe,descoperire,performantă,deci creativitate deosebită.

Efectul in sistemul educational

De multe ori lipsa de implicare a elevilor in cadrul desfasurarii orelor de curs duce la un interes scazut al cadrelor didactice pentru inovare si cooperare activa cu acestia. Ceea ce se uita de catre initiatorii proiectelor legislative de la nivel inalt, ce vizeaza programa scolara din Romania este consultarea celor ce sunt vizati de aceste modificari si anume elevii. Nu putem afirma ca :”Stim noi mai bine ce e de facut pentru ei”, si asta pentru ca o persoana ce are o varsta de 45-50 de ani si s-a format in sistemul educativ comunist nu poate intelege nevoile si aspiratiile adolescentilor din ziua de azi. Mai grav este faptul ca nici profesorii care interactioneaza in mod direct cu elevii in fiecare zi, nu sunt consultati in adevaratul sens al cuvantului cu privire la demersurile ce trebuie realizate pentru cresterea nivelului actului didactic.

Foto: www.linkedin.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *