ANAF are mana de popa

ANAF-ul este un fel de camatar institutionalizat. El vrea sa ii dai doar pentru simplu fapt ca existi si iti ofera privilegiul sa faci afaceri in tara lui. Tu esti dator sa plimbi 10 hartii la trei usi si ti se explice totul „pe repede inainte„. Stiu, oamenii nu sunt de vina. Sistemul ne omoara. Suntem in anul 2017 si vorbim de calatoria in spatiu la nivel mondial si noi nu avem un amarat de sistem informatic care sa comunice eficient intre institutiile statului. Intre registrul comertului si ANAF, spre exemplu.

Anaf-ul si munca in zadar

Sa va dau un exemplu concret Anaf-ul imi face o analiza a firmei la data de 28.01 in care constata ca am o restanta de plata de 300 de lei. Imi da termen de plata pana pe data de 22.02.

Intre timp eu cer o fisa cu situatia firmei – prin intermediul postei electronice- si mi se comunica ca sunt oe 0 cu platile la ANAF. Platisem intre timp o suma de banii de care stiam ca ma aduce la 0 cu restantele.

Numai ca pe data de 22.02 – atunci cand se fixase termenul de plata pentru „datoria” gasita de un functionar cu o luna in urma, se face propria pe cont. Ce sa vezi, ANAF-ul nu comunica nici macar in interiorul institutiei. Raspunsul omului de la ANAF: Pai cine sta sa le verifice din nou ? 

Cu alte cuvinte daca nu ti-ai platit -la timp datoria nu numai ca esti bun de plata in surplus ( penalitati) ci trebuie sa platesti de doua ori. De ce ? Pentru ca nimeni nu verifica a doua oara sau atunci cand este fixata data pentru proprire nu exista un sistem informatic care sa interogheze situatia fiscala a firmei.

ANAF-ul vrea sa elimine coruptia, sa prinda evazionistii in anul 2017, insa ei au un sistem informatic schiop, un sistem ce se afla la nivelul anului 1996. O dovada in plus ca acest fenomen este generalizat la nivel institutionalizat este si modul in care arata website-urile lor.

Mutarea sediului social in acelasi judet

Un alt exemplu despre comunicarea inexistenta intre institutii este si acesta: trebuie sa imi mut sedul firmei. Merg la registrul comertului si fac toate demersurile necesare. In cateva zile este totul gata. Acolo am observat ca lucrurile se misca „decent” chiar spre bine. Ulterior trebuie sa ma prezint la ANAF sa completez formularul 050 in care sa specific de unde am mutat sediul si unde l-am dus, sa prezint copii ale documentelor de la registrul comertului si sa fac o adresa in acest sens. In total trebuie sa umbli pe la trei usi, sa pierzi cateva ore bune – mai ales in cazul in care nu ai adus si copie dupa contractul de comodat-

Totul in contextul in care Registrul comertului nu iti aproba  mutarea sediului daca nu ai toate aceste doc OK. Ma intreb nu era mai simplu sa existe un sistem informatic care sa faciliteze comunicarea intre cele doua institutii.  Sau cel putin sa fie necesar doar o copie a certificatului constator – in care sa specifica noua adresa ? Nu. Nu. Noi trebuie sa ne umplem de hartii. In tara IT-istilor institutiile statului sunt praf, iar ANAF-ul este pulbere fina.

foto: cdn.iwillteachyoutoberich.com

Related Post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *